Stiai ca hainele tale te barfesc? Intr-o nota mai putin suprarealista, afla ca de fapt hainele pe care le porti vorbesc despre tine…de fata cu tine.
Se spune ca e nevoie doar de sapte secunde pentru a face o prima impresie. Asadar, daca nu cumva ai o rapiditate extraordinara in a face remarci inteligente, probabil tinuta pe care o porti va cantari destul de mult in ochii celor care te vad pentru prima oara.
Sa vedem intai ce au de spus psihologii despre preferintele noastre vestimentare
1. Culorile pe care le porti spun diferite lucruri despre tine.
Negru – este culoarea autoritatii si a puterii. Este o culoare populara in moda deoarece subtiaza, te face sa pai mai supla. Este o culoare eleganta, care nu are varsta – a fost, este si va fi mereu la moda. Tinutele negre iti dau o nota de mister, de sobrietate si nu (nu!) sunt potrivite pentru orice ocazie.
Alb – miresele poarta alb deoarece simbolizeaza puritatea, inocenta. Albul reflecta lumina si este considerata o culoare perfecta pentru anotimpul calduros. Ca si negrul, este o culoare extrem de populara in moda deoarece este neutra si…”merge cu orice”. Purtat necorespunzator, albul te poate duce cu gandul la tinutele doctorilor si ale asistentelor medicare, sugerand sterilitate.
Rosu – una dintre culorile cele mai intense, mai pasionale, rosul accelereaza bataile inimii si respiratia. Hainele rosii sunt usor de remarcat si, spre deosebire de articolele negre, care subtiaza, acestea “ingrasa”. Deoarece este o culoare extrema, e mai bine sa eviti sa porti rosu in cazul unei negocieri sau a unei confruntari.
Albastru – culoarea cerului si a oceanului, albastrul este una dintre cele mai populare culoare. Ea determina o reactie opusa fata de rosu. Albastrul declanseaza producerea in organism a unor substante chimice cu efect linistitor, de aceea este folosit de multi in decorarea dormitorului. Insa poate fi si o culoare rece, deprimanta (de aici si expresia “feeling blue”). Consultantii de moda recomanda albastrul in tinutele de interviu, deoarece simbolizeaza si loialitate.
Verde – simbolizeaza natura, prospetime, viata. Are un efect calmant, revigorant. Miresele din Evul Mediu purtau verde, deoarece simboliza fertilitate. Nuantele inchise emana un aer masculin, conservator si implica un statul social ridicat (bogatie).
Galben – este un magnet de atentie. Desi este considerata o culoare optimista, oamenii se enerveaza mai repede in camere galbene, iar copiii plang mai mult. Poate fi coplesitoare pentru ochii privitorului daca este folosita excesiv.
Violet – Culoarea roialitatii, violetul transmite lux, bogatie, rafinament. Este, de asemenea, o culoare feminina si romantica. Cu toate acestea, pentru ca se intalneste rar in natura, poate parea usor artificiala.
Maro – este culoarea pamantului si este intalnita des in natura. Maroul deschis transmite autenticitate, in timp ce maroul inchis poate fi asociat cu lemn sau piele. Poate transmite si tristete, melancolie. Este una dintre culorile preferate de barbati.
2. Inclinatia spre hainele tineresti ajuta la sanatate. Ochelarii te fac sa pari mai inteligenta, insa de multe ori si mai putin atractiva.
3. Iti plac hainele “de firma” deoarece te pozitioneaza pe o pozitie privilegiata din punct de vedere social si crezi ca acest lucru ii determina pe oameni sa te trateze mai bine.
4. Haine inchise la culoare = nevrotica. Rochie formala = constiincioasa. Imbracaminte dezordonata si neconventionala = deschisa la lucruri noi. Decolteu si haine scumpe = narcisism.
Ai mai multa incredere in medici atunci cand poarta halatul alb. Iti place mai mult o melodie daca muzicienii care o canta se imbraca conform asteptarilor tale. Automat, hainele pe care le porti afecteaza felul in care te comporti: cercetatorii au observat faptul ca subiectii care purtau haine albe actionau cu mai multa atentie. Iata de ce este important sa iti alegi cu grija hainele, pentru a te pune in valoare.
Sa intram mai adanc in subiect, zic.
Ce spun lucrurile din dulap despre tine
Ce se afla in dulapul tau? Teancuri de haine nepurtate, rochii cu etichetele netaiate, tricourile fostului prieten, vreo cinci perechi de blugi mult prea stramti? De multe ori, hainele din dulapul unei femei dau indicii despre personalitatea, starea emotionala, temerile sau dorintele ei.
Dulapul tau e plin cu logo-uri
Daca aproape toate hainele tale sunt acoperite cu logo-uri de designer, probabil incerci sa iti ascunzi adevarata identitate. Femeile care cumpara astfel de haine au o personalitate interesanta; pot fi spuse atat de multe despre lucrurile pe care vrei sa la vada lumea si despre cele pe care le tii ascunse atunci cand iti pui numele cuiva in piept… Este de fapt o modalitate de a te ascunde.
In cazul (extrem) in care toate hainele pe care le cumperi au logo-uri vizibile pe ele, e posibil ca in timpul tranzitiei de la adolescenta spre maturitate sa fi intampinat anumite probleme. Atunci cand te acoperi cu logu-uri si simboluri eviti sa iti construiesti propria identitate.
Dulapul tau este plin cu haine nepurtate (fara etichetele cu pret)
E posibil sa nu poti lasa in urma trecutul. Un teanc mare de haine nepurtate semnifica refuzul de a trece peste anumite momente din trecut. Poate fi vorba de o mama care pastreaza hainele de dinainte de sarcina sau de cineva care nu arunca nimic, in ideea ca “moda se intoarce”.
Femeile cu astfel de tendinte au de regula o personalitate anxioasa, avand probleme in general sa treaca peste lucruri (evenimente, relatii) – sunt controlate in special de lucrurile care trezesc in ele frica sau furie.
Dulapul tau e plin cu haine nepurtate (cu etichetele cu pret inca netaiate)
Atunci cand o femeie are dulapul plin cu haine noi nepurtate, probabil nu tine cu dintii de nimic din trecut, insa are ceva probleme legate de viitor – are in cap un ideal legat de cum ar vrea sa arate viata ei. Totusi, realitatea nu se potriveste cu acest ideal. In loc sa construiasca, sa munceasca pentru a atinge idealul tintit, ea alege varianta mai putin constructiva de a-si cumpara (si a nu purta) hainele pe care le-ar purta daca ar trai viata mult visata.
Solutia este sa…tai etichetele si sa incepi sa porti hainele. Astfel te vei simti libera sa aderi cu adevarat la modul de viata dorit si nu-ti vei mai inchide dorintele in dulap. Un altfel de… get out of the box!
Dulapul tau este lipsit de culoare – dulapul b&w
Iti doresti sa te ascunzi. Atunci cand o femeie se imbraca numai in alb si negru, isi doreste (chiar inconstient) sa dispara, sa nu fie vazuta. Acest lucru poate fi legat de o multitudine de cauze: poate fi vorba de o problema de incredere sau poate este introvertita si se simte confortabil doar intr-un cerc restrans de oameni.
Dulapul plin doar cu pantaloni
Esti blocata intr-o scoica. Femeile care nu poarta rochii si se rezuma doar la pantaloni, sunt probabil unele dintre cele mai interesante femei, insa simt nevoia sa isi atenueze sexualitatea pentru a se incadra in peisajul de munca sau cel social.
Dulapul este ticsit cu haine identice
Acelasi pulover in zece culori diferite poate insemna ca te temi de schimbare. Atunci cand o femeie are in dulap o groaza de articole de imbracaminte identice – asta inseamna ca ai aceeasi bluza in zece culori diferite sau ca porti doar pantaloni negri si bluze albe – probabil se teme de angajament sau de schimbare (pe plan profesional sau personal).
Schimba-ti garderoba – reinventeaza-te!
Sfaturi pentru un dulap care va spune numai lucruri bune despre tine
E bine ca atunci cand te hotarasti sa faci o schimbare, sa apelezi la o parere obiectiva. Nu trebuie neaparat sa suni un specialist in moda – sigur ai o prietena fashionista care iti poate da o mana de ajutor.
Nimic nu se simte mai bine ca impartirea hainelor din dulap in doua mormane: “Haine pe care le port frecvent” si “Haine pe care nu le port niciodata”. Ia toate hainele din mormanul doi si scapa de ele: vinde-le sau doneaza-le! Apoi gandeste-te cum ti-ai dori sa arati, ce haine crezi ca te reprezinta sau ai vrea sa te reprezinte pe tine in varianta ideala si incepe sa te imbraci asa. Vei atrage multa energie pozitiva si vei privi mai curaoasa spre tine, asa cum iti doresti sa fii.
Lasă un răspuns