Multi retaileri si restauratori mai mici se scufunda in lumea comertului online fara a intelege pe deplin avantajele propriului magazin online. Exprimarea in cifre a valorii unui magazin online este dificila. Comertul electronic se refera la cumpararea si vanzarea de produse si servicii online.
De la inceputul erei digitale, e-commerce in Romania a crescut exponential si continua sa o faca an de an. In 2020, tranzactionarea online a generat vanzari de aproximativ 72 miliarde de euro. Fata de anul precedent, aceasta este o crestere de aproape 23%!
Aceasta crestere poate fi atribuita cresterii sofisticarii tehnologice, proliferarii dispozitivelor mobile si accentului tot mai mare al societatii pe comoditate in indeplinirea sarcinilor zilnice.
Dar chiar si pentru restauratori, un magazin online se poate dovedi a fi practic, de exemplu pentru a vinde mancare sau marfa. Multi operatori de restaurante au decis sa deschida o noua sursa de venit cu un magazin online pentru a compensa pierderile din vanzari din ultimul an.
Care sunt avantajele comertului electronic?
Cateva dintre lucrurile ce ar trebui luate in considerare, atunci cand apare hotararea de a deschide un magazin online, sunt foarte importante.
Unul dintre cele mai mari avantaje ale comertului electronic este potentialul de a ajunge la mii de clienti noi in fiecare zi. Magazinele si restaurantele fizice sunt limitate la persoanele care locuiesc, lucreaza sau trec prin apropiere. Cu toate acestea, cu un magazin online, se vor deschide noi usi. Practic, oricine din lume ar putea fi clientul acelui magazin, doar cu ajutorul unei publicitati de calitate. Oamenii vor fi interesati de produsele magazinului, cu conditia ca magazinul sa poata expedia acele produse.
Capacitatea clientilor de a finaliza comenzile 24 de ore pe zi este nepretuita. Un potential client se poate intoarce in pat la ora 4 dimineata, se poate gandi la ceva ce vrea sa cumpere, il cauta pe site-ul web si poate face achizitia imediat.
Din perspectiva ofertei, magazinele de comert electronic pot ramane deschise fara a plati personalul pentru a rula casele de marcat si a gestiona magazinul. Din perspectiva cererii, clientii nu trebuie sa plateasca cheltuieli de calatorie sau sa paraseasca locuinta pentru a face o achizitie.
Avantajele din punctul de vedere al clientului sunt evidente. Magazinele online sunt accesibile non-stop, preturile pot fi comparate transparent si in timp real, transportul este de obicei chiar gratuit si de multe ori dureaza putin timp pana ca produsele sa fie expediate si primite.
De obicei dureaza doar una pana la trei zile de la plasarea comenzii, pana la primirea marfurilor. Daca un produs nu este disponibil in aceasta tara, acesta poate fi comandat international. Datorita metodelor de plata online si magazinelor cu livrare in toata Europa sau in intreaga lume, toate acestea nu mai sunt o problema.
Datorita digitalizarii in continua crestere si economiei digitale, sectorul comertului electronic se confrunta cu o crestere majora. Desigur, comertul stationar nu va disparea complet in urmatorii cativa ani, dar este si un fapt ca e-commerce-ul este in continua crestere. Noi tehnologii sunt adaugate in mod constant, facand posibila deschiderea unor noi drumuri in comertul electronic.
Lasă un răspuns