SEO -Search Engine Optimization este o practica de optimizare a paginilor web pentru a se vedea mai bine pe paginile cu rezultatele motorului de cautare (SERPs).
SEO este o strategie de marketing eficienta si ieftina, care ajuta la cresterea traficului catre un site web si la cresterea ratelor de conversie.
Pentru a intelege mai bine ce este SEO, acest articol va va ghida prin elementele de baza ale motoarelor de cautare si SEO, va va explica cum functioneaza algoritmii de cautare si ce factori influenteaza pozitionarea web a site-ului dvs.
La sfarsitul articolului, veti gasi, de asemenea, cele mai bune practici SEO si resurse complete pentru a va extinde cunostintele.
SEO vs. SEM: Care este diferenta?
Am vazut deja ce inseamna SEO (Search Engine Optimization). Acum vom trece in revista pe scurt diferenta dintre SEO si SEM.
Optimizarea motorului de cautare (SEO) si marketingul motorului de cautare (SEM) sunt strategii de marketing pe care companiile le folosesc pentru a ajunge la publicul lor prin rezultatele cautarii.
Diferenta cheie este ca SEO se concentreaza pe optimizarea paginilor astfel incat acestea sa se claseze mai bine prin trafic organic. Aceasta se refera la utilizatorii care provin din motoarele de cautare, cum ar fi Google sau Bing.
La randul sau, SEM utilizeaza strategii de plata pentru a creste vizibilitatea unei pagini web in motoarele de cautare. Vizitatorii cu trafic platit provin din clickul pe anunturile generate pe Google Ads sau pe alte platforme.
In timp ce SEO are nevoie de ceva timp pentru a oferi rezultate consecvente si de durata, SEM ofera un rezultat aproape instantaneu. Veti vedea rapid cate clickuri si conversii genereaza anunturile in motoarele de cautare.
In ciuda faptului ca sunt diferite, SEO si SEM merg mana in mana. O fundatie seo buna este necesara pentru o strategie de succes SEM.
Optimizarea paginilor de destinatie cu cuvinte cheie poate imbunatati Scorul de calitate Google si poate creste vizibilitatea site-ului dvs.
Ce factori influenteaza SEO si care sunt cei mai importanti?
Ca motor de cautare principal, Google proceseaza peste 6,5 miliarde de cautari pe zi. Prin urmare, ocuparea pozitiilor de top in rezultatele Google poate genera trafic semnificativ catre site-ul dvs.
Din acest motiv, este esential sa se acorde o atentie deosebita factorilor de pozitionare web Google. Acesti factori, care evolueaza in mod constant impreuna cu algoritmii de cautare Google, ajuta la furnizarea celui mai relevant continut pentru o experienta mai buna a utilizatorului. Aici poti afla totul despre optimizare site.
De la timpul de incarcare la securitatea paginii, acestia sunt cei mai importanti factori SEO pe care ar trebui sa ii cunoasteti:
- Viteza paginii. Defineste timpul necesar pentru incarcarea unei pagini web. O pagina care se incarca rapid va ajuta site-ul sa se claseze mai bine in motoarele de cautare. Monitorizati in mod regulat performanta site-ului si utilizati instrumente de analiza a vitezei, cum ar fi Statisticile PageSpeed de la Google si testul de viteza Pingdom pentru a obtine informatii despre performanta site-ului dvs.
- Compatibilitatea cu dispozitivele mobile. Un design receptiv ajusteaza automat elementele site-ului web pentru a se potrivi diferitelor dimensiuni ale ecranului, oferind o experienta optima pentru utilizatorii de pe toate dispozitivele. Paginile de site receptive si prietenoase cu dispozitivele mobile vor aparea mai sus in motoarele de cautare.
- Continut de inalta calitate. Acesta ofera informatii relevante si obiective pentru a raspunde la intrebari specifice. Google evalueaza lungimea continutului, structura, cuvintele cheie relevante si informatiile. Creati intotdeauna continut unic si original pentru a atrage mai multi utilizatori si pentru a creste vizibilitatea site-ului.
- Backlink-uri. De asemenea, cunoscut sub numele de link-uri de intrare, acestea sunt link-uri catre site-ul dumneavoastra situat pe alte site-uri, care servesc ca un indicator al autoritatii site-ului dumneavoastra. Atunci cand un site web sau un blog include linkul in continutul sau, marcati site-ul ca sursa relevanta. Paginile cu link-uri de intrare de inalta calitate de la site-uri credibile pot rang mai bine pe paginile motorului de cautare.
- Experienta utilizatorului. Google masoara experienta utilizatorilor prin diversi indicatori, cum ar fi rata de respingere si timpul de sedere. Cand vizitatorii vin la un site si il lasa la scurt timp dupa aceea, Google considera site-ul irelevant. Pe de alta parte, daca vizitatorii stau o perioada de timp, este un semn ca site-ul ofera informatii valoroase.
- Securitatea site-ului. Acesta include toate actiunile pentru a proteja o pagina si vizitatorii sai de atacuri cibernetice. Astfel, Google acorda prioritate site-urilor protejate de HTTPS. Intre timp, un site care nu il are este semnalat ca nesigur si cel mai probabil va alunga vizitatorii. Deoarece securitatea este o prioritate pentru toti utilizatorii web, este esential sa adaugati un certificat SSL pe site-ul
Cum functioneaza SEO?
Google si alte motoare de cautare lucreaza pentru a colecta, organiza si afisa informatii relevante pentru a raspunde la intrebarile utilizatorilor. Pentru a face acest lucru, ei efectueaza trei procese principale.
Tomasz a zis
We are looking for a company that will undertake website positioning, please send me offer