Turbocompresorul, numit si „turbo” sau „turbosuflanta” este un nume comun folosit pentru a defini sistemul de supraalimentare al unui motor. Este conceput pentru a pompa aer in camera de ardere a motorului pentru a imbunatati performanta vehiculului tau fara a modifica designul motorului.
Ce inseamna asta in practica?
Turbocompresorul este un sistem format dintr-un turbocompresor, un racitor cu aer comprimat (numit intercooler) si un sistem de admisie (care este un set de filtre care purifica aerul atmosferic aspirat in turbosuflante Cluj).
Pe masura ce cerintele privind emisiile de evacuare la masini, in special la cele cu motoare diesel, devin din ce in ce mai stricte, producatorii elaboreaza noi modalitati de a creste performanta, reducand in acelasi timp emisiile de CO2. Turbo-ul a fost inventat la inceputul secolului al XX-lea, in jurul anului 1905, de inginerul elvetian Alfred Büchi.
Aceasta are ca rezultat instalarea de turbosuflante din ce in ce mai eficiente (si adesea mai fragile), dar si instalarea de supape EGR si filtre de particule (DPF).
Unde este situat turbo-ul la un motor diesel?
Sistemul turbo este situat sub capota in compartimentul motorului, de obicei pe blocul motor. Locatia turbocompresorului trebuie optimizata pentru a favoriza circulatia gazelor de esapament si pentru a facilita admisia aerului exterior. Prin urmare, este necesar sa te plasezi langa blocul motor si langa filtrul de aer in acelasi timp.
Prin urmare, inginerii au plasat turbo-ul astfel incat sa minimizeze utilizarea conexiunilor intre galeria de evacuare care este ea insasi conectata la supapa EGR de inalta presiune si cutia de aer care este ea insasi conectata la debitmetru. Prin urmare, o turbosuflanta este montata aproape de motor pentru a reduce distanta pe care trebuie sa o parcurga gazele de esapament si faciliteaza circulatia acestora atat in turbo, cat si in supapa de recirculare.
Acesta din urma, numit si wastegate este esential pentru a evita suprapresiunea. Turbocompresorul este amplasat si langa intercooler (radiatorul de racire) care permite racirea aerului comprimat pentru a nu solicita prea mult compresorul de aer.
Un turbo pe un motor diesel este asadar plasat intr-o locatie strategica pentru a satisface toate constrangerile mecanice si geometrice descrise anterior. Fara aceasta optimizare a locatiei, functionarea turbocompresorului nu ar fi optima.
De asemenea, poti localiza locatia turbo-ului dupa micul suierat pe care il emite atunci cand motorul accelereaza. Odata ce zgomotul a fost identificat, iti va fi usor sa iti localizezi turbosuflanta. De asemenea, o parte din turbo, si anume compresorul de aer, arata ca un melc care se micsoreaza.
Cand sa cumperi un turbo si cum alegi nou sau reconditionat?
Schimbul turbo standard consta in unul nou sau reconditionat (adica reparatia completa a unui turbocompresor) pentru a avea o piesa care sa isi indeplineasca rolul eficient.
Schimbul standard iti permite sa reduci costul cu mai mult de 50% in comparatie cu un turbocompresor nou. Intr-adevar, acestea din urma sunt mult mai scumpe si sunt recomandate pentru vehicule foarte recente, aflate inca in garantie de la producator, sau pentru modele „rare”.
Lasă un răspuns