Daca va place sa va cultivati gradina si aveti o suprafata mare de lucru, cu siguranta va veti gandi la un moment dat sa cumparati un motocultor. Un motocultor va permite sa arati mai usor pamantul, ceea ce reprezinta un adevarat avantaj pentru spatele dumneavoastra si o economie de timp considerabila pentru toti gradinarii, profesionisti sau amatori.
Exista multe modele diferite disponibile, asa ca, daca nu sunteti un expert in domeniu si aceasta este prima dumneavoastra achizitie de echipament de gradina, va invitam sa consultati aceasta selectie de masini.
Pentru a putea intoarce si ara pamantul intr-o gradina fara prea mult efort si mult mai repede decat cu o simpla lopata, un rotocultor este un echipament indispensabil. Iata cateva sfaturi despre cum sa alegeti motocultorul potrivit.
Ce este un motocultor?
Un motocultor este un instrument motorizat care faciliteaza plivirea unei suprafete. Sapatul cu sapa inseamna sa lucrezi solul pentru a-l marunti. Acest lucru faciliteaza asimilarea apei, precum si promovarea anumitor reactii chimice (in special producerea de azot) care fac solul mai fertil.
Este posibil sa se dea cu sapa de mana, dar acest lucru dureaza mult mai mult, de accea, noi recomandam motoculoare Ruris.
Sapa sa electrica este mai potrivita pentru suprafete mici, in timp ce sapa cu combustie poate lucra o suprafata mai mare la o adancime mai mare. Motorul uneltei este conectat la lamele care maruntesc si niveleaza solul. Este posibil sa se sape cu un rotovator pana la o adancime de aproximativ 30 cm.
Cum aleg un motocultor sau un rotocultor?
Fie ca alegeti un motocultor sau un motocultor, exista o serie de criterii de care trebuie sa tineti cont atunci cand faceti cea mai buna alegere:
- Numarul de lame de freza
Acest lucru determina calitatea muncii unui rotovator sau a unui motocultor. Cu cat numarul de dinti este mai mare, cu atat mai bine se lucreaza la sol. In functie de model, numarul de freze variaza de la 2 la 6 si permite, in cazul unui motocultor electric, sa intoarca o banda de sol cu latimea de 16 cm, iar in cazul unui motocultor, sa intoarca o latime de 80 cm.
- Puterea motorului
Puterea motorului trebuie sa fie in concordanta cu greutatea motocultorului sau a cultivatorului si cu utilizarea prevazuta. Pentru lucrari de gradinarit pe o suprafata mai mica de 1.000 m², este suficienta o putere de 3 CP. Pentru suprafete mai mari de 1000 m², este necesara o putere minima de 5 CP.
Motocultoare fara fir
Exista, de asemenea, motocultoare electrice fara fir, care functioneaza cu baterii:
Acestea combina lejeritatea si manevrabilitatea unui timon electric cu libertatea oferita de un motor cu combustie. Acestea nu sunt conectate la un cablu, astfel incat pot fi mutate fara sa va faceti griji cu privire la prezenta unei prize. Acestea sunt usor de intretinut si de depozitat, deoarece nu au cabluri sau motor. Marele dezavantaj al acestui tip de motocultor este autonomia sa. Este intre 30 de minute si 1 ora, asa ca poate fi dificil sa faci toata plivitul dintr-o data.
Cum au aparut motocultoarele in Europa?
Dezvoltarea tractoarelor cu o singura axa si motocultoarelor in intreaga lume a inceput la inceputul secolului al XX-lea si timp de multe decenii a implicat un amestec de oameni care lucreaza independent in contexte locale si, in alte cazuri, de oameni care isi extind inspiratia oferita de munca altora in locuri indepartate, despre care ati aflat prin exporturi, calatorii (fie pentru locuri de munca , afaceri sau serviciu militar ) sau lectura ( reviste , ziare , reviste ).
In 1910, dr. Konrad von Meyenburg din Basel, Elvetia, a solicitat un brevet pentru o „Masina pentru prelucrarea mecanica a solului” Numarul de brevet 1.018.843 a fost acordat la 27 februarie 1912.
Apoi si-a licentiat brevetul catre Siemens-Schuckertwerke din Berlin, Germania. Siemens, un producator de energie electrica, a construit primul lor tractor cu doua roti cu rotovator Bodenfräse (rotovator sau literalmente macinator de sol) folosind un tractor electric cu doua roti motorizat si un prelungitor lung in 1911.
Ideea a fost abandonata rapid si Siemens a inceput sa foloseasca doua si motoare cu combustie interna cu un singur cilindru pe benzina/benzina sau diesel cu patru cicluri pentru a-si propulsa tractoarele cu doua roti.
In jurul anului 1932, Siemens si-a vandut divizia de cultivatoare si s-a concentrat pe aplicatiile sale electrice. domnule Eberhard Bungartzdin München, Germania, un producator de remorci, a cumparat divizia in 1934 cu toate brevetele, piesele si masinile si a intrat in productie folosind numele Bungartz.
SIMAR Co. ( Société Industrielle de Machines Agicoles Rotatives ) din Elvetia a inceput dezvoltarea unei masini similare si, pana in 1932, producea mai multe masini variind de la 2½ pana la 10 cai putere, cu o latime de prelucrare de 14″ la 36″, si o greutate de la 220 la 880 de lire sterline (100 pana la 400 kg).
Lasă un răspuns