Desi sustenabilitatea nu reprezinta o presiune pentru moda, ea este un catalizator pentru a integra mai multa pasiune in industrie.
Expozitiile comerciale sunt, in general, un loc de intalnire pentru incheierea de contracte si pentru a castiga bani. Insa, evenimentul Brand Licensing Europe (BLE) de la Londra incearca sa schimbe perceptia predominanta. BLE, cea mai mare expozitie comerciala din Europa, ce reuneste companiile pentru a obtine licentierea brandurilor, reprezinta o oportunitate pentru liderii de afaceri de a se reuni pentru a construi un viitor mai bun, cu accent pe sustenabilitate, pe diversitate, pe echitate si incluziune.
Evenimentul este si o ocazie de a evidentia branduri si voci noi si diferite, pentru a promova schimbari semnificative.
Evenimentul din acest an a venit cu o serie de workshop-uri ce au prezentat unele dintre cele mai bune practici de la expertii in brand licesing, un accent special fiind pus pe sustenabilitatea in industria modei.
Helena Mansell-Stopher, unul dintre antreprenori si fondatorul Products of Change, a oferit coaching la fata locului si oportunitati de creare de retele pentru a aprofunda conversatia legata de sustenabilitate in domeniul licensingului.
„Piata de licentiere a brandurilor si stilului de viata are o valoare globala de retail de peste 300 de miliarde de dolari, ceea ce inseamna ca impactul sau este enorm”, a remarcat Helena. „Insa datorita dimensiunii sale, este un sector bogat in posibilitati, nu numai in ceea ce priveste produsul pe care il produce, ci si in crearea unei schimbari societale constructive prin brandurile pe care le reprezinta.
Acesta este motivul pentru care Brand Licensing Europe se bucura sa ridice gradul de constientizare cu privire la cele 17 Obiective de Dezvoltare Sustenabila si la munca intersectoriala incredibila care se desfasoara deja, prezentand-o ca un exemplu pentru binele care se poate face”.
De altfel, Natiunile Unite mobilizeaza in prezent sprijin pentru cele 17 Obiective de Dezvoltare Sustenabila ale sale din toate categoriile sociale, contactand liderii de afaceri cu gandire progresista si membrii societatii civile.
Un discurs esential, sustinut de Caroline Petit, director adjunct al Centrului Regional de Informare al Natiunilor Unite, ce a evidentiat o actiune pozitiva inspiratoare la nivel de business, a deschis scena miscarii irlandeze de design si educatie pentru tineret Junk Kouture care a venit cu un catwalk inovator si sustenabil.
Prezentand munca tinerilor designeri cu varste cuprinse intre 13 si 18 ani, Junk Kouture incurajeaza studentii sa practice designul de moda sustenabil, folosind materiale aruncate.
Patru studenti au purtat pe podium articole de imbracaminte fabricate de ei in intregime din materiale reciclabile, cum ar fi sticle de plastic, sfoara si huse de pantofi de unica folosinta facute din ambalaj pentru paine.
„Aspiratia noastra este sa cream schimbari prin exprimarea creativa a tinerilor si sa livram rezultate in raport cu 6 dintre cele 17 Obiective de Dezvoltare Sustenabila a Natiunilor Unite printr-un spectru de activitati conduse de tinerii lumii – inginerii circulari ai viitorului”, a declarat Katie Brill, vicepresedinte senior la nivel global al Junk Kouture, pentru relatii publice si comunicare, explicand astfel declaratia de principii a companiei.
Sectorul de licensing a avut numeroase oportunitati de a lucra cu Natiunile Unite. Unele dintre companiile din domeniu au aderat chiar la UN Global Compact, SDG Media Compact sau SDG Publishers Compact; altele sunt dedicate combaterii stereotipurilor negative de gen sau producerii de medii educationale de inalta calitate pentru copiii de toate varstele.
„Guvernele au o obligatie uriasa de a interveni, insa companiile si persoanele fizice pot – si chiar trebuie – sa fie si ele catalizatori”, a spus Petit, referindu-se la schimbarea modului in care sunt facute, livrate si consumate lucrurile, pentru a promova stiluri de viata sustenabile.
Ca urmare, aplicatia ActNow este un instrument de implicare in actiunea sustenabila creat de ONU.
Pana acum, aplicatia a fost folosita pentru a inregistra peste 8 milioane de actiuni intreprinse de persoane. Intre timp, liderii de corporatii sunt determinati sa se implice pentru a indeplini Obiectivele de Dezvoltare Sustenabile.
Petit a concluzionat explicand ca moda sustenabila „nu este o constrangere a modei, ci mai degraba un catalizator pentru a aduce mai multa creativitate si inovatie reala in acest sector”.
Sursa: https://blogpr.ro
Lasă un răspuns