Brandurile imbratiseaza moda phygitala pentru a aduce un plus de valoare si pentru a crea o experienta mai buna de retail pentru clienti.
Daca stam sa ne gandim la sectoarele care s-au schimbat rapid de-a lungul timpului, ne vor veni in mod cert in minte moda si tehnologia. Si pe buna dreptate, caci acestea sunt cele mai dinamice dintre toate domeniile, unul dintre ele fiind definit de trendurile in schimbare, iar celalalt continuand sa creasca odata cu cele mai recente evolutii.
Moda phygitala ne aduce cate ceva din ambele lumi, definind in acelasi timp viitorul asteptat al industriei modei.
Termenul “phygital” poate parea derutant, mai ales pentru cei care nu au auzit prea multe despre el. Practic nu este atat de complex, pentru ca defineste pur si simplu un mix intre abordarea fizica si cea digitala. Desi este prezent de mult timp, e posibil ca acest concept sa nu fie identificat ca atare , pentru ca serviciile digitale ne ajuta acum mai degraba sa trecem prin munca fizica intr-o maniera mai convenabila in domenii precum cel bancar, comert international, imobiliare, shopping, auto si bineinteles, in moda.
Moda, Web3 si Metavers
Aparitia tehnologiei blockchain a adus schimbari drastice aproape in fiecare industrie. Dupa ce a fost luata cu asalt de evolutia rapida a criptomonedelor si tokenurilor non-fungibile (NFT), a ajuns apoi pe buzele tuturor cand s-au implicat companii de top, branduri si celebritati, marindu-i si mai mult impactul.
Lumea modei nu a fost nici ea lasata in urma, imbratisand noi trenduri si aducand o noua dinamica industriei.
Un progres ulterior al modei digitale a fost vazut odata cu conceperea Metaversului. Pentru ca lumile virtuale iti permit sa iti alegi avatarurile si aspectul, ele au oferit un alt loc de intalnire pentru designerii de moda si pentru entuziasti, oferindu-le sansa de a-si pune imaginatia la incercare. Utilizatorii pot gasi cele mai bune outfituri si accesorii ce pot fi purtate in lumea virtuala, creand o imagine care nu a fost posibila pana la acest moment.
Ceea ce ne duce la moda phygitala, pentru ca toate outfiturile si accesoriile pe care le cumperi in arena virtuala, sunt acum disponibile si fizic, in lumea reala. Exista deja cateva branduri de fashion si designeri care s-au indreptat catre moda phygitala, in care iti poti aduce sinele imaginar in lumea reala. Dintre acestia, sunt cativa care merita mentionati pentru metoda lor futurista de abordare a modei.
RTFKT
Una dintre companiile de top din acest domeniu, RTFKT ofera colectii unice de artefacte si sneakersi digitali. Cumparat de Nike, brandul beneficiaza de sustinerea excelentei in productie, imbunatatita in continuare de utilizarea realitatii augmentate, de motoarele de joc, de tehnologia blockchain si NFT. Acesta este un prim exemplu pentru ceea ce reprezinta moda phygitala, oferind produse de moda exclusivista atat in lumea virtuala cat si in lumea reala.
DRESSX
DRESSX este un magazin multi-vendor care ofera colectii de moda digitala de la designeri si branduri de top. Urmand exemplul magazinelor conventionale e-commerce pentru moda fizica, brandul a adus acelasi nivel de confort si varietate in lumea virtuala.
Teoria din spatele brandului este ca lumea are mult mai multe haine decat este necesar, astfel ca oamenii pot reduce cumparaturile fizice si pot alege in schimb moda in lumea digitala.
The Fabricant
The Fabricant este o casa de moda pur digitala infiintata in 2018. Hainele si accesoriile sunt oferite sub forma de NFT-uri, care pot fi create intr-un mod personalizat si pot fi atat purtate cat si obiect de schimb. Partea interesanta la Fabricant Studio este ca iti permite sa iti customizezi in mod direct outfiturile, cu optiuni pentru culori, materiale si multe altele.
Oshii Brownie
Un alt nume notabil din lumea modei digitale, Oshii Brownie este cunoscut pentru modelele sale estetice care se concentreaza pe exprimarea sinelui si pe diversitatea culturala. Este un brand pur hibrid – sau asa cum il numim acum, un brand de moda phygitala – care ofera o gama variata de produse sub forma de NFT-uri, dar si in forma fizica.
Alaturi de acestea, alte cateva branduri se indreapta catre viitorul modei. Nu exista niciun dubiu ca moda fizica va continua sa existe, insa natura imaginativa si lipsita de limitari a modei digitale va continua sa atraga mai multi entuziasti ai modei in zona sa.
Acestea fiind zise, ne putem astepta la mult mai multe de la moda phygitala in materie de amploare si competenta.
Sursa: https://gulfbusiness.com/heres-what-we-can-expect-from-phygital-fashion/
Lasă un răspuns