Un conducator auto trebuie sa urmeze intretinerea recomandata de producator pentru a-si pastra acoperirea juridica. Puteti face acest lucru in orice atelier?
Pentru a pastra garantia de doi ani, nu este necesar sa mergeti la atelierul oficial.
Multi soferi inca mai cred ca sunt obligati sa mearga la un atelier oficial pentru a pastra garantia masinii lor noi. Si nu este asa. In urma cu multi ani s-a schimbat legea care reglementa aceasta conditie –iar acum soferii pot merge la orice atelier, indiferent daca este al marcii sau nu. Singura conditie este ca acesta sa indeplineasca standardele de calitate stabilite de producatorul vehiculului.
La atelier
O masina noua are o garantie legala de doi ani, la fel ca orice alt bun de consum. Cumparatorul nu poate renunta la aceasta garantie, pentru care vanzatorul (in acest caz dealerul) este responsabil. Numai in cazul in care nu este posibila sau implica o sarcina excesiva, proprietarul vehiculului poate solicita garantia direct de la producator.
In cele 24 de luni in care masina se afla sub umbrela acoperirii legale, este necesar sa se respecte cu scrupulozitate reviziile in termenele stabilite de producator, care sunt anuale sau la finalizarea unui anumit numar de kilometri.
Dovada acestor vizite programate la atelier sunt facturile, unde sunt specificate data si operatiunile efectuate pe masina: pastrati-le intotdeauna in cazul in care trebuie sa faceti o reclamatie. Oferim solutii complete pentru marca BMW.
Cum se exercita garantia?
Ca regula generala, din momentul achizitiei si timp de doi ani masina trebuie sa raspunda asteptarilor cumparatorului. Daca nu, va puteti exercita dreptul de garantie legala. Acest lucru se intampla daca vehiculul nu este conform cu descrierea facuta de vanzator sau nu are calitatea si performanta care ar putea fi asteptate, declarate si promovate de producator.
Cand apare aceasta circumstanta, cumparatorul poate solicita repararea masinii sau inlocuirea acesteia cu alta. Ambele lucruri ar trebui sa se intample in cel mai scurt timp posibil si gratuit. Daca acest lucru nu se intampla si cumparatorul nu ajunge la un acord cu vanzatorul, el poate initia cererea prin intermediul instantelor.
In plus, o masina second hand cu mai putin de doi ani beneficiaza si de aceasta garantie legala, indiferent de cati proprietari a avut, pana cand ajunge la 24 de luni de la prima achizitie.
Ce ar trebui sa retinem
In primele sase luni de la achizitionarea masinii, orice defect este considerat de origine: in cazul in care vanzatorul considera ca se datoreaza utilizarii necorespunzatoare a vehiculului, el trebuie sa dovedeasca acest lucru.
Din cele sase luni si pana la finalizarea celor doi ani, rolurile sunt intoarse si proprietarul trebuie sa fie cel care dovedeste ca defectul este de fabrica.
Daca in perioada de garantie legala masina intra in atelier, calculul acoperirii este suspendat pana la fixarea vehiculului; de exemplu, daca este in reparatie 30 de zile, garantia legala trebuie prelungita cu o luna fata de perioada marcata initial.
Nu uitati ca lucrarile efectuate in atelier au si o garantie de sase luni daca masina este noua, timp suficient pentru a verifica daca reparatia a fost efectuata corect si problema a fost rezolvata.
Informatii interesante despre BMW
In 2004, BMW a introdus noua bicicleta sport K1200S, care a marcat o plecare pentru BMW. Avea un motor care producea 125 kW (168 CP), derivat din munca companiei cu echipa Williams F1 si este mai usor decat modelele K anterioare. Inovatiile includ suspensie fata si spate reglabila electronic si o furca fata de tip Hossack pe care BMW o numeste Duolever.
BMW a introdus frane antiblocare pe motocicletele de serie incepand cu sfarsitul anilor 1980. Generatia de frane antiblocare disponibile pe motocicletele BMW din 2006 si mai tarziu a deschis calea pentru introducerea controlului electronic al stabilitatii sau a tehnologiei antiderapante mai tarziu in anul model 2007.
BMW a fost un inovator in designul suspensiilor pentru motociclete, adoptand suspensia frontala telescopica cu mult inaintea celorlalti producatori. Apoi au trecut la o furca Earles, suspensie fata cu furca oscilanta (1955 pana in 1969). Cele mai multe BMW-uri moderne sunt cu adevarat brat oscilant din spate. Unele BMW-uri au inceput sa foloseasca un alt design al suspensiei fata, Telelever, la inceputul anilor 1990. La fel ca furca Earles, Telelever reduce semnificativ scufundarea la franare.
BMW Group, la 31 ianuarie 2013, a anuntat ca Pierer Industrie AG a cumparat motociclete Husqvarna pentru o suma nedezvaluita, care nu va fi dezvaluita de niciuna dintre parti in viitor. Compania este condusa de Stephan Pierer (CEO al KTM). Pierer Industrie AG este proprietarul 51% al KTM si 100% al Husqvarna.
In septembrie 2018, BMW a dezvaluit o noua motocicleta autonoma cu BMW Motorrad, cu scopul de a folosi tehnologia pentru a ajuta la imbunatatirea sigurantei rutiere. Designul a fost inspirat de modelul BMW R1200 GS al companiei.
Lasă un răspuns