Parbrizul (fereastra din fata a masinii) este un panou de sticla, care permite conducatorului auto al unui vehicul pentru a vedea mai departe si il protejeaza vant si conditii meteo nefavorabile De obicei, este fabricat din sticla laminata. Trecerea de la sticla securizata (ESG) la sticla securizata laminata a dus la cresterea sigurantei ocupantilor.
Cerintele pentru parbrize sunt mai mari decat cerintele pentru toate celelalte ferestre. Unul dintre motivele pentru aceasta este ca parbrizele trebuie sa sustina airbag-urile declansate si astfel au un impact semnificativ asupra protectiei pasagerilor in caz de accident. Cerintele la adezivii de disc sunt deosebit de ridicate pentru parbrize, adesea depinde de adezivi poliuretanici ce sunt utilizati.
Parbrizul este fixat bine in cadrul parbrizului cu profile de cauciuc sau, in vehiculele moderne, este lipit sau rar insurubat. Apoi aduce o contributie semnificativa la rigiditatea la torsiune a unui vehicul si, prin urmare, este o parte importanta a caroseriei. Curbura, dimensiunea si nuanta parbrizului sunt, de asemenea, un element important de design, fiind restrictionate de cerintele legale si de procesul de fabricatie.
Trebuie facuta o distinctie intre curatarea exteriorului si curatarea interiorului parbrizului. La exterior, curatarea se face adesea in timpul conducerii. Pe ploaie, stergatoarele de parbriz sunt de obicei suficiente pentru a mentine parbrizul (in mare parte) liber de apa si pentru a asigura vederea soferului. In burnita, atunci cand vehiculul este condus pe drumuri umede si in conditii de iarna, spalatorul de parbriz, care este standard astazi, este utilizat pentru curatarea parbrizului.
Acesta poate fi folosit si pe vreme uscata pentru a curata geamul de murdarie, praf, insecte moarte si excremente de pasari. Alte optiuni pentru curatarea parbrizului din exterior sunt atunci cand se opreste pentru combustibil folosind apa de spalat, un burete si stergator de cauciuc si ca parte a curatarii generale exterioare a vehiculului, intr-o spalatorie auto. Gheata este de obicei indepartata cu o racleta speciala inainte de a conduce.
Interiorul parbrizului este de obicei curatat mai rar decat exteriorul. Pe interiorul parbrizului se formeaza in timp un „val de ceata”, care initial abia se vede, dar acesta se poate intensifica in decurs de cateva saptamani intr-o asemenea masura incat duce la o deficienta vizuala considerabila atunci cand soarele este iluminat din spate.
O contramasura simpla este stergerea ocazionala a interiorului parbrizului (de preferinta nu in timpul conducerii) cu o carpa curata si uscata, de preferinta ca masura de precautie. Un agent de curatare a sticlei poate fi folosit si pentru murdarie mai grea.
Procesul de reparare este cu sticla laminata, spre deosebire de sticla securizata, aschiile de piatra mai mici pot fi adesea reparate intr-un atelier specializat sau cu ajutorul unei firme specializate ce poate veni chiar acasa: https://www.parbrizeacasa.ro/.
Pentru a evita aburirea din cauza umezelii, parbrizul poate fi expus la aer cald. Geamurile pot fi mentinute fara ceata si mai bine cu aerul conditionat pornit. La unele modele de masini, geamul poate fi incalzit electric. Acest lucru se realizeaza fie printr-un invelis electric conductor al sticlei, fie prin fire foarte fine.
De ce se schimba sau se repara parbrizele chiar daca sunt doar fisurate?
Un parbriz este unul dintre acele lucruri pe care toti cei care conduc o masina le considera de la sine intelese. La urma urmei, este doar o alta componenta a masinii tale. Evident, ne gandim la ele tot timpul, dar nu sunt cu adevarat ceva care ii tine pe cei mai multi oameni treji noaptea. Cu toate acestea, ca si in cazul majoritatii pieselor auto, doar atunci cand lucrurile merg prost devin brusc foarte importante. Nu se remarca niciodata un parbriz in stare perfecta, dar de indata ce apare o fisura sau o ciobitura si este necesara repararea parbrizului, devine brusc un inceput de conversatie.
Dar, desigur, ca si in cazul multor lucruri cu care oamenii nu sunt prea familiarizati, exista o multime de mituri urbane si conceptii gresite despre parbriz care se contureaza atunci cand vine vorba de parbrize si reparatii de parbriz.
Toate parbrizele moderne sunt realizate din sticla laminata, cunoscuta si sub denumirea de sticla de siguranta. Convingerea comuna este ca acest material nu se poate sparge. Acesta este foarte mult un mit din simplul motiv ca resturile zburatoare, vandalismul sau chiar schimbarile severe de temperatura pot cauza ciobirea, craparea sau spargerea parbrizului. Cu toate acestea, sticla laminata se va tine mai bine unita atunci cand este sparta.
Majoritatea proprietarilor de masini vor experimenta la un moment dat o crapatura pe parbriz. Cea mai frecventa cauza a unei fisuri este o piatra care loveste parbrizul atunci cand este aruncata de alte vehicule care trec sau calatoresc in fata masinii tale. Cu toate acestea, nu toate loviturile sunt la fel.
Folosind rasina speciala HPX4, completam deteriorarea, restabilind integritatea structurala a parbrizului. O defectiune va fi de obicei vizibila in locul ceapaturii, dar masina va putea fi condusa din nou in siguranta. Cu toate acestea, dimensiunea si pozitia crapaturii pot exclude repararea ca optiune.
Lasă un răspuns