Fa cunostinta cu cea mai noua reinterpretare a esteticii Y2K!
Milenialii au parte de o situatie reala de deja-vu. Pana la urma, tot ce le-a placut odinioara, in primele zile ale accesului la internet, devine incet dar sigur trendul momentului.
Lumea modei se indreapta tot mai mult catre un design usor ironic de inspiratie Mileniala, cu o inclinatie catre tricouri cu sloganuri si un anumit entuziasm pentru toate obiectele “Twilight”, care ar rusina chiar si cel mai inrait fan al sagai “Twilight”.
Insa de data aceasta, in loc de o copie la indigo a anilor 2000, look-ul epocii are parte de un tratament parodic marca Gen Z, gratie unor branduri precum Praying, Angel Therapy si Hmmmm, fiecare dintre ele ducand aceasta estetica mult dincolo de imbracaminte si infuzand kitsch-ul secolului 21 si retrofuturismul digital in tot ceea ce fac.
2022 – anul revenirii la epoca AOL
Potrivit analistului de tendinte Samantha Hince, look-ul „Internet Nostalgia”, care pune stapanire in acest moment pe spiritul vremii, este de fapt cel mai recent lastar al trendului de inspiratie anii 2000 (Y2K), despre care spune ca „s-a tot dezvoltat in fundal de ceva vreme incoace”. Iar daca pare ca acest trend si-a luat avant in 2022, ei bine, chiar si-a luat!
Cu bikinii iesind inca o data peste talia pantalonilor si sutiene de la costumele de baie purtate cu blugi, Hince spune despre acest look ca este un raspuns punk-rock la codurile de moda ale generatiilor anterioare.
“Internet Nostalgia este trashy in cel mai fantastic si intentionat mod. Inseamna un deget mjlociu ridicat in fata a ceea ce crede societatea ca ar trebui sa faci, sa spui sau sa porti. Galagios, sexy si provocator, Internet Nostalgia este oricum, dar nu subtil. Nu este facut sa placa tuturor” spune Hince.
Praying
Poti vedea aceasta tendinta provocatoare la un brand precum Praying, cu mesajele sale scurte printate pe maieuri, rochii de matase cu bretele si pantaloni scurti, care il troleaza usor pe privitor. Aceasta estetica incendiara i-a expus criticilor pe designerii de la Praying, Skylar Newman si Alex Haddad, atunci cand Addison Rae a postat o imagine in care purta costumul de baie minuscul “Holy Trinity” al brandului, care avea scris pe cele trei triunghiuri cuvintele “Tatal”, “Fiul” si “Sfantul Duh”.
In ciuda faptului ca si inainte si dupa aceea costumul a fost purtat de numeroase vedete, conceptul oarecum eretic, combinat cu faptul ca Rae este unul dintre cei mai importanti influenceri si un reper pentru opinia publica, a facut ca labelul sa devina punctul central al unei adevarate furii crestine. Un efect potrivit pentru brand, sincer vorbind, pentru ca ce poate fi mai in spiritul anilor 2000 decat sa starnesti putina panica morala pentru a-ti populariza mai mult profilul public? Insa un scroll rapid pe contul de Instagram al Praying sau pe magazinul de inspiratie GeoCities arata clar ca desi labelul poate poza intr-un copil teribil, totul este de distractie. Creatiile lui Newman si Haddad sunt rezultatul natural al tipului de umor istet, perfectionat in sapaturile adanci pe Tumblr, stratificand referintele culturale pentru un efect inedit.
Angel Therapy
Angel Therapy este un alt brand asemanator, care se incadreaza in aceasta categorie, designerii Marta Mae si Lincoln Barnett infuzandu-si in oferte foarte interesante pasiunea pentru cannabis, modalitati de tratament new-age si heavy metal.
“Cred ca suntem misteriosi si atragatori” explica perechea de designeri, care mai adauga ca brandul lor este “nostalgic”. “Speram totusi sa nu poti identifica exact de unde il stii. Prima noastra colectie a fost <<444 este noul 420>>, dar nu ne asteptam sa ne luati in serios”.
Pana acum, piesele lansate de Angel Therapy au inclus sosete si bluze de trening cu logo-ul 444, creat pentru ei de David Farrugia, directorul de design al agentiei new-yorkeze Sanitarium si inspirat de fontul Black Sabbath, dar modificat intr-un roz aprins “pentru a-i face pe oameni sa graviteze in jurul nostru” ( In numerologie, numerele de inger sunt secvente de cifre, in general trei sau patru, care contin repetitii si modele. De pilda 444 este considerat o garantie ca cineva se afla pe calea cea buna in viata, fiind un semnal puternic al unei revigorari financiare).
Mae si Barnett atribuie includerea lor in acest trend emergent al anilor 2000 website-ului lor, creat de John Kaufmann, care a construit si platforma digitala a agentiei de creatie a lui Mae, Air Milkshake. Desi Mae si Barnett stiu ca unii sunt de parere ca site-ul lor este prea minimalist, layout-ul sau animat este unul intentionat.
“Sa fim sinceri nu am stiut cat de trendy devine. E un mod amuzant de a exprima digital lumea Angel Therapy. Ne doream simplitate in interfata, asa ca asta aduce website-ul nostru”.
Cei doi insista ca Angel Therapy nu este doar un merch pentru linia lor de cannabis, spunand ca Angel Therapy Flower se concentreaza in schimb pe crearea unei retele de indivizi cu gandire asemanatoare.
“Am vrut sa cream un brand care am vazut ca lipsea din spatiul cannabis-ului si dincolo de acesta. Nu suntem un brand care va face pur si simplu tricouri grafice cu colaje de numere inger, sau pe care sa scrie “angel energy” cu un font cursiv. Noi construim o comunitate in jurul ideilor si produselor”.
Hmmmm…
Desi estetica anumitor branduri poate aminti de acea perioada a conexiunii dial-up pe AOL, ele au luat indiciile vizuale ale deceniului si le-au facut sa fie complet ale lor.
Brandul new-yorkez Hmmmm, care isi doreste “sa exprime o arhitectura impartiala fixa a gandirii sincere” prin tricouri este un astfel de exemplu. Intrebat daca se identifica intr-o masura cu trendul Internet Nostalgia de care profita in acest moment, designerul Max Neuhoff a spus “ Nu, nu stiu ce este. Nu imi pasa”.
Estetica vizuala a Hmmmm este si ea inefabila, fiind un look despre care Neuhoff insista sa spuna ca evolueaza permanent. Folosind tricourile ca mediu, Hmmmm reinterpreteaza o iconografie bine cunoscuta, precum J’adore Dior, logo-uri de transport si emblema New York Yankees. Din perspectiva lui Neuhoff, brandul nu a fost lansat din dorinta de a-si promova munca, ci mai degrab“Eu sunt un produs al paginii explore. La un moment dat am crezut ca e randul meu sa contribui si – la fel cum se intampla cu toate ideile bune, primul meu gand a fost Hmmmm…” a explicat el.a pentru a oferi ceva inapoi comnunitatii internetului, care l-a creat.
Cory Arcangel – Stramosul esteticii Internet Nostalgia
E greu sa ne imaginam, insa, ca un trend atat de contemporan precum Internet Nostalgia ar exista fara stramosul acestei estetici, artistul Cory Arcangel. In 2013, el a lansat Arcangel Surfware ca un brand „non-aspirational” de lifestyle, „pentru a crea haine, accesorii, software si publicatii pentru cei „foarte online”. Ne putem gandi de pilda la imbracaminte de performanta pentru cei care isi petrec cea mai mare parte a zilei in spatele unui monitor.
Arcangel spune ca a fost inspirat de branduri precum Trukfit, brandul de skatewear a lui Lil Wayne, care l-a facut sa se gandeasca de ce nu ar putea crea si el un brand de skatewear, dar pentru computere? Ceea ce a urmat a fost o linie athleisure completa, bazata pe ceea ce el descrie drept “tinuta-de -adolescenti-de-mic-dejun-bufet-suedez-in-cantonament” combinat cu “energia-varstei-a-doua-Linux-sysadmin”. Iar raspunsul, spune el, a fost extrem de pozitiv. Atat de pozitiv incat isi aminteste ca nu a fost deloc pregatit – ba chiar a fost incapabil – sa tina pasul cu cererea. La scurt timp dupa lansarea in 2014 a brandului, Arcangel a inceput sa primeasca cereri de pop-up, inventar si continut din partea magazinelor din intreaga lume.
Internet Nostalgia – o forma de rebeliune
Aproape un deceniu mai tarziu, de ce conteaza atat de mult pentru generatia tanara aceasta revenire la trecutul digital recent? Potrivit analistului de tendinte Samantha Hince, aderarea la acest trend este asemanatoare unei forme de rebeliune.
„Avem cultura aceasta de a fi mereu la cel mai bun nivel, de a face, de a spune si chiar de a purta in mod permanent lucrurile potrivite”, explica ea. „Chiar si acum, avem o industrie de wellness in plina expansiune care ne spune cum sa fim „bine” in mod corect. Fiecare parte a vietii noastre trebuie sa fie perfecta. Iar asta este realmente epuizant!”
Internet Nostalgia, in schimb, este necenzurata. Nu exista reguli, ceea ce este eliberator. De asemenea, nu da semne ca se va atenua prea curand.
„Nu va face decat sa creasca, pentru ca evenimentele mondiale inca par grele si scapate de sub control. Uneori trebuie sa muncim putin mai mult pentru a cauta placerea si bucuria, iar trenduri ca acesta ne ofera un anumit grad de evadare din viata de zi cu zi”, mai spune Hince.
Analistul se asteapta ca Internet Nostalgia sa devina treptat si mai cuprinzatoare, infiltrandu-se in final si in alte piete in afara de moda si de retail. Folosindu-se de pietrele de temelie culturala ale trecutului si redandu-le unor scopuri noi, brandurile si artistii pot comunica nu numai cu generatia Z, ci si cu generatiile mai in varsta, care isi amintesc si au trait aceste trenduri ca adulti.
„Raspunsul este unul de exaltare. Esti transportat intr-o lume mai usoara, prin emotia pe care o evoca nostalgia” explica Hince.
Insa Arcangel are propria sa teorie pentru care Internet Nostalgia cuprinde masele: “La un moment dat, orice moda revine”.
Sursa: https://fashionista.com/2022/09/internet-nostalgia-fashion-trend
Lasă un răspuns